12 دلیل پنهان عدم توجه مشتریان به برند و محصولات شما + نحوه بهبود توجه

 

چرا مشتریان به برند و محصولات شما علاقه ندارند

  1. عدم کیفیت و ارتباط در محصولات/خدمات ارائه شده
    • مشتریان ارزش پول خود را می خواهند. اگر محصولات/خدمات شما انتظارات آنها را برآورده نکنند، به جای دیگری نگاه می کنند
  2. خدمات و پشتیبانی ضعیف به مشتریان
    • تجربه منفی با خدمات مشتری می تواند منجر به از دست دادن اعتماد و وفاداری شود
  3. قیمت گذاری غیر رقابتی
      • مشتریان همیشه به دنبال بهترین معاملات و قیمت ها هستند. اگر قیمت های شما خیلی بالا باشد، ممکن است به رقیب

    بروند

  4. فقدان نوآوری و محصولات/خدمات جدید
    • مشتریان مایلند محصولات/خدمات جدید و بهبود یافته را به طور مرتب مشاهده کنند. اگر برند شما نوآوری نداشته باشد، ممکن است علاقه خود را از دست بدهند
  5. در دسترس بودن و دسترسی محدود به محصولات/خدمات
    • مشتریان خواهان راحتی و انعطاف هستند. اگر محصولات/خدمات شما به آسانی در دسترس یا در دسترس نیستند، ممکن است به دنبال گزینه های جایگزین باشند
  6. خدمات پس از فروش رضایت بخش نیست
    • تجربه منفی با خدمات پس از فروش می تواند منجر به از دست دادن اعتماد و وفاداری شود
  7. عدم شفافیت در شیوه های تجاری
    • مشتریان می خواهند بدانند چه چیزی می خرند و چگونه ساخته می شود. اگر شیوه های کسب و کار شما شفاف نباشد، ممکن است در خرید از شما مردد باشند
  8. پیام‌ها و نام تجاری نامشخص یا گیج‌کننده
    • مشتریان می‌خواهند بدانند نام تجاری شما چیست و چه چیزی ارائه می‌دهد. اگر پیام و نام تجاری شما نامشخص یا گیج کننده باشد، ممکن است ارزش محصولات/خدمات شما را درک نکنند
  9. کیفیت پایین مواد و ساخت
    • مشتریان محصولات باکیفیت و ماندگار می خواهند. اگر محصولات شما با مواد باکیفیت ساخته نشده باشند یا ساخت و ساز ضعیفی داشته باشند، ممکن است راضی نباشند
  10. عدم تعامل و تعامل با مشتریان
    • مشتریان می خواهند احساس ارزشمندی و قدردانی کنند. اگر برند شما با آنها درگیر نباشد یا به نیازهای آنها پاسخ ندهد، ممکن است احساس کنند که نادیده گرفته شده اند
  11. اطلاعات و نظرات محصول ناکافی است
    • مشتریان می‌خواهند قبل از خرید یک محصول تا حد امکان در مورد آن بدانند. اگر اطلاعات و نظرات محصول شما ناکافی باشد، ممکن است از خرید خود اطمینان نداشته باشند
  12. سیاست بازگشت و مبادله رضایت بخش نیست
    • مشتریان می‌خواهند در صورتی که محصولی انتظارات آنها را برآورده نمی‌کند، آن را بازگردانند یا مبادله کنند. اگر سیاست بازگشت و مبادله شما رضایت بخش نباشد، ممکن است دوباره از شما خرید نکنند

چگونه توجه به جزئیات را بهبود دهیم

  1. بررسی و ارزیابی کیفیت به طور منظم انجام دهید
    • اطمینان حاصل کنید که همه محصولات/خدمات با بالاترین استانداردهای کیفیت و ارتباط مطابقت دارند
  2. نمایندگان خدمات مشتری را آموزش دهید که همدل و پاسخگو باشند
    • ارائه آموزش و پشتیبانی مداوم برای اطمینان از اینکه نمایندگان خدمات مشتری برای رسیدگی به سوالات و نگرانی های مشتری مجهز هستند
  3. بازخورد و نظرات مشتریان را رصد کنید
    • از بازخوردها و نظرات مشتریان برای شناسایی زمینه های بهبود و ایجاد تغییرات لازم استفاده کنید
  4. در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کنید
    • با سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه برای ایجاد محصولات/خدمات نوآورانه از رقابت جلوتر بمانید
  5. برنامه وفاداری مشتری را اجرا کنید
    • به مشتریان برای وفاداری آنها پاداش دهید و تجارت را تکرار کنید تا روابط بلندمدت را تشویق کنید
  6. از رسانه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان استفاده کنید
    • به سوالات و نظرات مشتریان در رسانه های اجتماعی پاسخ دهید تا نشان دهید که برای بازخورد و نظرات آنها ارزش قائل هستید
  7. اطلاعات و نظرات واضح و مختصر محصول را ارائه دهید
    • اطلاعات و بررسی های دقیق محصول را برای کمک به مشتریان در تصمیم گیری آگاهانه درباره خرید ارائه دهید
  8. گزینه های پرداخت و تحویل متعدد را ارائه دهید
    • گزینه‌های پرداخت و تحویل منعطف را ارائه دهید تا مشتریان بتوانند از شما خرید کنند
  9. از داده های مشتری برای شخصی سازی تجربه مشتری استفاده کنید
    • از داده‌های مشتری برای تنظیم تجربه مشتری و ارائه بازاریابی و تبلیغات هدفمند استفاده کنید
  10. به‌طور منظم محصولات/خدمات را به‌روزرسانی و بهبود دهید
    • با به روز رسانی و بهبود منظم محصولات/خدمات برای برآورده ساختن نیازها و ترجیحات مشتری در حال تغییر، از رقابت جلوتر بمانید

منابع و مراجع دارای اعتبار بالا

  1. «مشتریانقلاب را تجربه کنید: چگونه از بازخورد مشتریان خود برای ایجاد یک تجربه مشتری شگفت انگیز استفاده کنید» نوشته جان آ. گودمن و جیمز ام. بیلی
  2. «زنجیره سود خدمات: چگونه فرهنگ خدماتی ایجاد کنیم که ارزشی برای مشتریان و سود برای کسب‌وکار شما ارائه می‌کند» توسط Zeithaml، Valarie A.، A. Parasuraman، و L. G. Berry
  3. “رقابت بر سر ارزش مشتری: سه رشته تسخیر مشتری” توسط فرد رایشلد و توماس آ. استاینمن

در نتیجه، درک دلایل عدم علاقه مشتریان به برند و محصولات شما برای بهبود تجربه مشتری و افزایش فروش بسیار مهم است. با پرداختن به این مسائل و اجرای استراتژی‌های ذکر شده در بالا، می‌توانید توجه به جزئیات را بهبود بخشید، رضایت مشتری را افزایش دهید و در نهایت رشد کسب‌وکار را افزایش دهید.